Întrebări

Nivel 1

  1. Care este cea mai simplă formă a unei declarații de clasă?
  2. Ce sunt membrii unei clase?
  3. Ce este numele clasei din punct de vedere sintactic?
  4. Cu ce începe numele unei clase?
  5. Ce conține corpul clasei?
  6. Ce asemănare este între câmpuri și variabilele locale?
  7. Ce deosebire este între câmpuri și variabille locale?
  8. Ce sunt câmpurile statice și prin ce se deosebesc de cele nestatice?
  9. Pot exista clase care nu conțin metode?
  10. Care este cea mai simplă formă a unei declarații de metodă?
  11. Ce este numele metodei din punct de vedere sintactic?
  12. Ce este corpul metodei și ce conține el?
  13. Cum se declară argumentele metodei?
  14. Cum se declară tipul valorii întoarse?
  15. Ce formă și ce semnificație are instrucțiunea return?
  16. Ce este o metodă statică?
  17. Ce restricții trebuie respectate la declararea unei metode statice?
  18. Ce este signatura metodei?
  19. Pot exista în aceeași clasă mai multe metode cu același nume?
  20. Cum se face transferul argumentelor (parametrilor) de la metoda invocatoare la cea invocată?
  21. Cum pot fi generate excepții în corpul unei metode?
  22. Ce formă are instrucțiunea throw și la ce servește?
  23. La ce serveste clauza throws?
  24. Ce deosebire este între throw și throws?
  25. Ce sunt clasele publice?
  26. Cum se declara o clasă publică?
  27. Ce este colectorul de reziduuri?

Nivel 2

  1. Care sunt valorile inițiale implicite ale câmpurilor?
  2. Ce deosebire este între inițializarea câmpurilor și inițializarea variabilelor locale?
  3. Ce deosebire este intre o funcție și o procedură?
  4. Prin ce se deosebește o metodă prin care se realizează o procedură de una care realizează o funcție?
  5. În ce mod se invocă, în mod normal, o metodă prin care se realizează o funcție propriu-zisă (a carei valoare întoarsă nu este void)?
  6. În ce mod poate fi invocata o metoda care întoarce void?
  7. Există în limbajul Java variabile globale?
  8. Ce deosebire este între parametrii formali ai unei metode și cei efectivi?
  9. Ce se întâmplă dacă în corpul unei metode se modifică valoarea unui argument formal?
  10. Ce se întâmplă dacă în corpul unei metode se modifică conținutul unui obiect referit de către un parametru formal al metodei respective?
  11. Ce se întâmplă dacă în corpul unei metode se modifică valoarea unui parametru formal de tip referință (în sensul că i se dă ca valoare o referință la alt obiect)?
  12. În ce situație, la revenirea dintr-o metodă, poate să aibă loc un efect lateral?
  13. Este posibil ca o metodă să întoarcă o referință la un obiect construit în corpul acesteia?
  14. Ce se întâmplă dacă, în corpul unei metode care are ca argument formal un tablou, se modifică elementele acestui tablou?
  15. Ce se întâmplă dacă, în corpul unei metode care are ca argument formal un tablou, i se dă acestui argument ca valoare o referința la alt tablou?
  16. Poate o metodă să întoarcă drept valoare o referință la un tablou creat în interiorul ei?
  17. Ce este o metodă recursivă?
  18. Ce deosebiri există între iterație și recursie?
  19. În ce scop se redefinește într-o clasă metoda toString() a clasei Object?
  20. În ce scop se redefinește într-o clasă metoda equals(Object ob) a clasei Object?
  21. Poate fi declarată o metodă care creează un obiect nou al clasei căreia îi apartine metoda respectivă? Prin ce se deosebește ea de un constructor?
  22. Ce este metoda finalize()?
  23. În ce scop este redefinită metoda finalize()?
  24. În ce situații este invocată metoda finalize()?