Constructorul clasei este
public BoxLayout(Container target, int axis)
în care target este o referința la containerul țintă (al cărui
gestionar de poziționare este creat), iar axis poate fi BoxLayout.X_AXIS
sau BoxLayout.Y_AXIS și indică direcția (axa) după care vor fi
plasate componentele.
Exemplul 1 În fișierul ButoaneBox.java se dă un exemplu de aplicație, în care se testează clasa BoxLayout. În acest caz, gestionarul BoxLayout a fost folosit direct în containerul contentPane al ferestrei aplicației. La lansarea aplicației în execuție, se indică numărul de butoane de contorizare și direcția după care acestea vor fi plasate (x sau y). Se poate urmări efectul modificării cu mouse-ul a dimensiunilor ferestrei. Se observă că dimensiunile componentelor rămân constante, fără a mai fi influențate de dimensiunile ferestrei.
|
În loc de a folosi gestionarul BoxLayout într-un container oarecare,
se preferă să se foloseasca clasa javax.swing.Box, care are
acest gestionar implicit.
Exemplul 2 În fișierul TestBox.java se dă o variantă a aplicației din exemplul precedent, în care se utilizează drept container pentru butoane o instanță a clasei Box. În constructorul ferestrei aplicației, după ce se creeaza această instanță a clasei Box, se adaugă la ea succesiv toate componentele, după care este ea însăși adaugată la conținutul ferestrei aplicației (la contentPane). În această situație, gestionarul de poziționare BoxLayout este folosit prin intermediul instanței clasei Box, în care sunt plasate componentele.
|