Întrebări

Nivel 1

  1. Ce este interfața utilizator?
  2. Ce este interfața utilizator grafică?
  3. Ce sunt obiectele grafice?
  4. Ce este AWT?
  5. Ce este JFC/Swing?
  6. Ce rol are clasa Component și din ce pachet face parte?
  7. Ce deosebire este între componentele atomice și containere?
  8. Care este clasa folosită în JFC/Swing pentru fereastra principală a aplicației?
  9. Ce conțin la partea superioară instanțele clasei JFrame?
  10. Ce sunt evenimentele în cazul interfeței utilizator grafice?
  11. Ce este programarea orientată pe evenimente?
  12. Care este modelul de evenimente folosit pe platforma Java 2?
  13. Cum sunt generate evenimentele?
  14. Cum sunt utilizate evenimentele?
  15. Ce deosebire este între evenimentele de nivel jos și cele semantice?
  16. Care este rădăcina claselor de evenimente generate de obiectele interfeței grafice?
  17. Ce clase de evenimente cunoasteți?
  18. În ce pachete se găsesc clasele de evenimente?
  19. Ce sunt interfețele pentru ascultarea de evenimente și la ce folosesc?
  20. Care este rolul unei clase ascultătoare de evenimente?
  21. Ce este un adaptor pentru ascultarea de evenimente?
  22. Cum poate fi comandată prin interfața utilizator grafică încheierea executării aplicației?
  23. Care este componenta instanței clasei JFrame la care se adaugă componentele interfeței grafice?
  24. Ce este un gestionar de poziționare?
  25. Care sunt interfețele gestionarilor de poziționare?
  26. Care este gestionarul de poziționare implicit pentru contentPane?
  27. Care este gestionarul de poziționare implicit pentru Panel și JPanel?
  28. Cum sunt amplasate componentele în cazul gestionarului BorderLayout?
  29. Cum sunt amplasate componentele în container în cazul gestionarului FlowLayout?
  30. Cum sunt aliniate componentele în cazul gestionarului FlowLayout?
  31. Ce fel de evenimente generează un buton?
  32. Cum sunt amplasate componentele în cazul gestionarului GridLayout?
  33. Cum se stabileste numarul de linii și de coloane pentru gestionarul GridLayout?
  34. Cum sunt plasate componentele într-un BoxLayout?

Nivel 2

  1. Ce categorii de interfețe utilizator cunoasteți?
  2. Ce este un limbaj de comandă și ce astfel de limbaje cunoasteți?
  3. Care sunt în prezent cele mai larg folosite interfețe utilizator grafice?
  4. Prin ce pachete se realizează AWT pe platformele Java?
  5. Prin ce pachete se realizează JFC/Swing pe platforma Java 2?
  6. In ce constă deosebirea de abordare între AWT și JFC/Swing?
  7. Ce metode ale clasei Component cunoasteți?
  8. Ce metode ale clasei JFrame cunoasteți?
  9. Cum este ghidat procesul de calcul în programarea procedurală tradițională?
  10. Cine are inițiativa acțiunilor în programarea orientată pe evenimente?
  11. Care sunt obiectele care intervin atunci când se generează un eveniment?
  12. Ce sunt evenimentele de mouse și cum sunt ele generate?
  13. Ce sunt evenimentele de tastă și cum sunt ele generate?
  14. Care sunt evenimentele generate de o fereastră și cum sunt ele ascultate?
  15. Care sunt evenimentele de mouse?
  16. Cum sunt ascultate evenimentele de mouse?
  17. Care sunt evenimentele de tasta?
  18. Cum sunt ascultate evenimentele de tasta?
  19. În ce stare trebuie sa fie fereastra pentru a genera evenimente de tastă?
  20. În ce clasă există metoda getContentPane() și la ce folosește?
  21. Cum se adaugă un ascultător la o sursă?
  22. Poate un obiect grafic să-și asculte propriile evenimente? Cum se programează aceasta?
  23. Care sunt zonele unui BorderLayout și câte componente pot fi plasate în fiecare zonă?
  24. Ce se întâmplă cu componentele unui container cu gestionar BorderLayout dacă se modifică dimensiunile acestuia?
  25. Dacă într-un container există mai multe butoane, cum se poate afla care din ele a fost acționat  atunci când este receptat un eveniment de acțiune?
  26. Ce se întâmplă cu componentele unui container cu gestionar FlowLayout, dacă se modifică lațimea acestuia?
  27. Ce se întâmplă în cazul gestionarului GridLayout, dacă numarul de componente conținute este mai mare decât numărul de celule ale grilei stabilite la crearea containerului?
  28. În ce ordine se plasează componentele adăugate la un container cu gestionar GridLayout?
  29. Ce legatură există între clasele Box și BoxLayout?
  30. Ce se înțelege prin poziționarea absolută a componentelor?
  31. Cum se setează gestionarul de poziționare pentru a realiza poziționarea absolută?
  32. Ce metode se folosesc pentru poziționarea absolută a componentelor?
  33. Ce fel de containere auxiliare se folosesc pentru gruparea componentelor?
  34. Ce este un Panel sau un JPanel?
  35. Ce reprezintă clasa Box?
  36. Cum pot fi create instanțele clasei Box?
  37. Ce componente ascunse se pot pune într-un container din clasa Box?