Obiectivele disciplinei "Structuri de date, algoritmi și tehnici de programare"

Având în vedere că, în abordarea procedurală a programării, este valabilă relația

Program = Date + Algoritm

scopul acestei discipline este cunoașterea aprofundată a principalelor tipuri și structuri de date folosite în programare și algoritmilor de largă utilizare folosiți pentru aceste structuri, precum și a unor tehnici generale de elaborare a algoritmilor. Această concepție rămâne valabilă și în programarea orientată pe obiecte, în care clasa este o generalizare a conceptului de tip de date, iar metoda este un program în abordare procedurală (o funcție sau o procedură). De fapt, la elaborarea programului pentru rezolvarea unei probleme cu ajutorul calculatorului, este necesar întotdeauna să se stabilească datele și structurile de date specifice domeniului problemei respective și algoritmul folosit la rezolvarea acesteia.

Marii diversități a aplicațiilor calculatoarelor îi corespunde, desigur, o mare diversitate de structuri de date și de algoritmi utilizați. Cu toate acestea, se pot indica unele familii de structuri de date și de algoritmi specifici de tratare a acestora care au aplicabilitate foarte largă, însușirea lor fiind una din componentele de bază ale pregatirii oricărui programator.

În consecință, în cadrul acestei discipline vom urmări realizarea urmatoarelor obiective:

Deși cunostințele care fac obiectul acestei discipline de studiu nu sunt specifice unui anumit limbaj de programare, aplicațiile din acest curs vor fi făcute in limbajul Java. Aceasta va permite: Ne vom convinge că utilizarea claselor de colecții din pachetul java.util poate constitui un important mijloc de ușurare a efortului de programare necesar la dezvoltarea diverselor aplicații în care se folosesc structurile de date și algoritmii studiați în acest curs.



© Copyright 2001 - Severin BUMBARU, Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați