Port
- Scurt istoric
Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați. Primele activități portuare au avut loc în Evul Mediu prin intermediul unei schele. Între 1837 și 1883 a fost „porto-franco” deschis navigației internaționale. În 1965 portul avea o deschidere 6,3 km cheiuri și era împărțit în 5 sectoare: operațiuni pentru transport călători, mărfuri generale, produse din lemn, mărfuri de masă și depozit pentru materiale de construcții. În perioada socialismului a fost cel mai important port dunărean și cel mai activ port fluvio-maritim românesc (20% din traficul portuar dunărean românesc și 11% din traficul total portuar).
În prezent portul Galați este principalul port românesc fluvial-maritim de pe Dunăre.[1]
- Toponimie
Portul „Galați” a fost considerat „ânteiul port al Regatului Roman, şi ca marcă o ancoră, însemnând că în portul Galaţi ancorează multe vase plutitoare pentru încărcare şi descărcare”. [2]
- Localizare
Situat în partea de est a municipiului Galați, se învecinează cu cartierele Centru, Gară și Valea Orașului.
- Instituții publice
Compania Naţională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”
Inspectoratul Școlar Județean Galați
Direcția de Fiscalitate - Impozite și Taxe Locale
- Unități de cazare
- Biserici
Biserica „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”
Biserica „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavril”
- Centre comerciale
- Secții de poliție
- Unități medicale
- Unități de învățământ
- Parcuri
- Monumente de arhitectură și artă plastică
Compoziţia statuară „Pe valuri”
- Fabrici
Fabrica de pâine și produse de patiserie „Betty”
- Mijloace de transport în comun
- Toponimie