Difference between revisions of "Port"
Line 6: | Line 6: | ||
<li> '''Scurt istoric''' | <li> '''Scurt istoric''' | ||
<div style="text-align: justify;"> | <div style="text-align: justify;"> | ||
− | Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați. | + | Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați. Primele activități portuare au avut loc în Evul Mediu prin intermediul unei schele. Între 1837 și 1883 a fost „porto-franco” deschis navigației internaționale. În 1965 portul avea o deschidere 6,3 km cheiuri și era împărțit în 5 sectoare: operațiuni pentru transport călători, mărfuri generale, produse din lemn, mărfuri de masă și depozit pentru materiale de construcții. În perioada socialismului a fost cel mai important port dunărean și cel mai activ port fluvio-maritim românesc (20% din traficul portuar dunărean românesc și 11% din traficul total portuar). |
+ | <div style="text-align: justify;"> | ||
+ | În prezent portul Galați este principalul port românesc fluvial-maritim de pe Dunăre.<ref> Baltălungă, Adrian Aurel, „România - orașele porturi dunărene” - Târgoviște: Cetatea de Scaun, 2008 </ref> | ||
<li> '''Toponimie''' | <li> '''Toponimie''' |
Revision as of 10:53, 11 October 2022

Sursa: Primăria municipiului Galați
- Scurt istoric
Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați. Primele activități portuare au avut loc în Evul Mediu prin intermediul unei schele. Între 1837 și 1883 a fost „porto-franco” deschis navigației internaționale. În 1965 portul avea o deschidere 6,3 km cheiuri și era împărțit în 5 sectoare: operațiuni pentru transport călători, mărfuri generale, produse din lemn, mărfuri de masă și depozit pentru materiale de construcții. În perioada socialismului a fost cel mai important port dunărean și cel mai activ port fluvio-maritim românesc (20% din traficul portuar dunărean românesc și 11% din traficul total portuar).
În prezent portul Galați este principalul port românesc fluvial-maritim de pe Dunăre.[1]
- Toponimie
Portul „Galați” a fost considerat „ânteiul port al Regatului Roman, şi ca marcă o ancoră, însemnând că în portul Galaţi ancorează multe vase plutitoare pentru încărcare şi descărcare”. [2]
- Localizare
Situat în partea de est a municipiului Galați, se învecinează cu cartierele Centru, Gară și Valea Orașului.
- Instituții publice
Compania Naţională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”
Inspectoratul Școlar Județean Galați
Direcția de Fiscalitate - Impozite și Taxe Locale
- Unități de cazare
- Biserici
Biserica „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”
Biserica „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavril”
- Centre comerciale
- Secții de poliție
- Unități medicale
- Unități de învățământ
- Parcuri
- Monumente de arhitectură și artă plastică
Compoziţia statuară „Pe valuri”
- Mijloace de transport în comun
- Toponimie