Difference between revisions of "Port"

Line 6: Line 6:
 
<li> '''Scurt istoric'''
 
<li> '''Scurt istoric'''
 
<div style="text-align: justify;">
 
<div style="text-align: justify;">
Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați.  
+
Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați. Primele activități portuare au avut loc în Evul Mediu prin intermediul unei schele. Între 1837 și 1883 a fost „porto-franco” deschis navigației internaționale. În 1965 portul avea o deschidere 6,3 km cheiuri și era împărțit în 5 sectoare: operațiuni pentru transport călători, mărfuri generale, produse din lemn, mărfuri de masă și depozit pentru materiale de construcții. În perioada socialismului a fost cel mai important port dunărean și cel mai activ port fluvio-maritim românesc (20% din traficul portuar dunărean românesc și 11% din traficul total portuar).
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
În prezent portul Galați este principalul port românesc fluvial-maritim de pe Dunăre.<ref> Baltălungă, Adrian Aurel,  „România - orașele porturi dunărene” - Târgoviște: Cetatea de Scaun, 2008 </ref>
  
 
<li> '''Toponimie'''
 
<li> '''Toponimie'''

Revision as of 10:53, 11 October 2022

Cartierul Port

Sursa: Primăria municipiului Galați