Difference between revisions of "Port"
(5 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 6: | Line 6: | ||
<li> '''Scurt istoric''' | <li> '''Scurt istoric''' | ||
<div style="text-align: justify;"> | <div style="text-align: justify;"> | ||
− | + | Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați. Primele activități portuare au avut loc în Evul Mediu prin intermediul unei schele. Între 1837 și 1883 a fost „porto-franco” deschis navigației internaționale. În 1965 portul avea o deschidere 6,3 km cheiuri și era împărțit în 5 sectoare: operațiuni pentru transport călători, mărfuri generale, produse din lemn, mărfuri de masă și depozit pentru materiale de construcții. În perioada socialismului a fost cel mai important port dunărean și cel mai activ port fluvio-maritim românesc (20% din traficul portuar dunărean românesc și 11% din traficul total portuar). | |
+ | <div style="text-align: justify;"> | ||
+ | În prezent portul Galați este principalul port românesc fluvial-maritim de pe Dunăre.<ref> Baltălungă, Adrian Aurel, „România - orașele porturi dunărene” - Târgoviște: Cetatea de Scaun, 2008 </ref> | ||
<li> '''Toponimie''' | <li> '''Toponimie''' | ||
<div style="text-align: justify;"> | <div style="text-align: justify;"> | ||
− | Portul „Galați” a fost considerat „ânteiul port al Regatului Roman, şi ca marcă o ancoră, însemnând că în portul Galaţi ancorează multe vase plutitoare pentru încărcare şi descărcare”. | + | Portul „Galați” a fost considerat „ânteiul port al Regatului Roman, şi ca marcă o ancoră, însemnând că în portul Galaţi ancorează multe vase plutitoare pentru încărcare şi descărcare”. <ref> Pacu, Moise N., „Cartea județului Covurluiu : Note geografice, istorice şi in deosebi statistice” - vol I. Bucuresci: Stabilimentul Grafic I.V. Socecu, 1891 </ref> |
<li> '''Localizare''' | <li> '''Localizare''' | ||
Line 25: | Line 27: | ||
'''[[Direcția de Fiscalitate - Impozite și Taxe Locale]]''' | '''[[Direcția de Fiscalitate - Impozite și Taxe Locale]]''' | ||
− | '''[ | + | '''[https://www.edj.ro/protoierii/2873-protoieria-galai-53629559 Protoieria Galați]''' |
<li> '''Unități de cazare''' | <li> '''Unități de cazare''' | ||
Line 74: | Line 76: | ||
'''[[Statuia lui Costache Negri]]''' | '''[[Statuia lui Costache Negri]]''' | ||
+ | |||
+ | <li> '''Fabrici''' | ||
+ | <div style="text-align: justify;"> | ||
+ | '''[http://bettycom.ro/ Fabrica de pâine și produse de patiserie „Betty”]''' | ||
<li> '''Mijloace de transport în comun''' | <li> '''Mijloace de transport în comun''' | ||
<div style="text-align: justify;"> | <div style="text-align: justify;"> | ||
[https://transurbgalati.ro/trs-10///'''Traseul 10'''], [https://transurbgalati.ro/trs-15//'''Traseul 15'''], [https://transurbgalati.ro/trs-24/'''Traseul 24'''] | [https://transurbgalati.ro/trs-10///'''Traseul 10'''], [https://transurbgalati.ro/trs-15//'''Traseul 15'''], [https://transurbgalati.ro/trs-24/'''Traseul 24'''] |
Latest revision as of 11:50, 11 October 2022

Sursa: Primăria municipiului Galați
- Scurt istoric
Istoria portului și a navigației gălățene reprezintă unul din principalii vectori ai dezvoltării orașului Galați. Primele activități portuare au avut loc în Evul Mediu prin intermediul unei schele. Între 1837 și 1883 a fost „porto-franco” deschis navigației internaționale. În 1965 portul avea o deschidere 6,3 km cheiuri și era împărțit în 5 sectoare: operațiuni pentru transport călători, mărfuri generale, produse din lemn, mărfuri de masă și depozit pentru materiale de construcții. În perioada socialismului a fost cel mai important port dunărean și cel mai activ port fluvio-maritim românesc (20% din traficul portuar dunărean românesc și 11% din traficul total portuar).
În prezent portul Galați este principalul port românesc fluvial-maritim de pe Dunăre.[1]
- Toponimie
Portul „Galați” a fost considerat „ânteiul port al Regatului Roman, şi ca marcă o ancoră, însemnând că în portul Galaţi ancorează multe vase plutitoare pentru încărcare şi descărcare”. [2]
- Localizare
Situat în partea de est a municipiului Galați, se învecinează cu cartierele Centru, Gară și Valea Orașului.
- Instituții publice
Compania Naţională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”
Inspectoratul Școlar Județean Galați
Direcția de Fiscalitate - Impozite și Taxe Locale
- Unități de cazare
- Biserici
Biserica „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”
Biserica „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavril”
- Centre comerciale
- Secții de poliție
- Unități medicale
- Unități de învățământ
- Parcuri
- Monumente de arhitectură și artă plastică
Compoziţia statuară „Pe valuri”
- Fabrici
Fabrica de pâine și produse de patiserie „Betty”
- Mijloace de transport în comun
- Toponimie